lördag 6 november 2010

Dag 1

Flygresan gick bra, formodligen for att jag bad till gud under take off sthlm~istanbul. Jag bad om ursakt for att jag normalt inte ber och lovade att besoka en moske, en kyrka, ett hindutempel, ett jaintempel f;r att hitta den religion som passar mig bast. Hittills har jag lyckats besoka alla utom kyrkan. Jag roade mig med att gissa nationaliteten pa mannen bredvid mig och sen bjod jag honom pa tuggummi sa jag skulle ha en van ifall vi stortar. Vi pratade lite. Han var fran Addis Adabba, och jag gissade ratt. Olen i istanbul var svindyr och flyget var forsenat pga operations. Jag satt och tittade pa hur det bankade dit delar pa mitt flygplan och nar det borjade sporegna var jag overtygad om att det ar det planet jag ska do pa. Men det var en behaglig flygresa, jag hangde lite med en kvinna fran Iran och sen kollade jag pa how i met your mother. Och lyssnade pa lady gaga.

Mumbai luktar inte lika mycket som Dehli men ar lika galet. Jag tog en prepaid taxi och efter fem minuter stannade den icke engelsktalande chaufforen och sa wait. Han var borta i cirka fem minuter. Det var morkt, min taxi olast. Tiggarna borjade stromma till. Jag tankte att taxichaffisen kanske var en terrorist som hade en tidsinstalld bomb i taxin men det var han visst inte. Jag kom till Welcome Hotel, fick saklart inte det enkelrum med ac som jag bokat, utan ett trippel utan ac med svajande flaktar som forvanansvart nog inte ramlade ner fran taket. Med delat badrum och eftersom det var den billigaste kategorin bodde det bara indiska man pa mitt vaningsplan. Jag forsokte sova och horde dem ata frukost och harkla sig och spotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar