lördag 6 november 2010

Dag fyra

Gick upp ganska tidigt eftersom en kille castade mig for att spela in Bollywood-film dagen innan. Jag motte honom utanfor Leopolds och vi tog en taxi till Andheri och Intercontinental Hotels. Det tog typ tva timmar i crazy dazy mumbai. Killen hette Tanveer och var val turistscout men gjorde film ocksa. Han var snall och jag insag att jag fick lite special treatment nar jag kom till inspelningsplatsen och markte att alla andra statister hade tvingas vara dar fran klockan sju pa morgonen och vanta och vanta och vanta. Jag kom dit, fick make up av en medelalders indier som verkligen tog sitt jobb pa allvar och blev instoppad i nan slags guldfargad skonheten och odjuret-klanning. Sen blev jag ocksa en del av den stora vantan men Tanveer kollade hela tiden att jag var okej. Och tjejerna fran slumturen var ocksa dar och vantade. Bollywoodmaking ar inte sa effektivt men tillsist kom den stora skadisen och producenten som sag arg och viktig ut. Och jattetjock! Tror pinchen ar den har killen som har nagonslags healingfirma kallad typ the art of giving och han forsoker lura av folk pengar hela tiden. Sager att gavorna ar till dom fattiga men egentligen tar han dom sjalv. Vi agerade publik nar den har killen hade ett ett s;lags seminarium. Han pratade hindi sa jag forstod inte sa mycket. Efter typ en kvart av filmande, varav halften gick ut pa att den har vikiga skadisen sa fel blev det mer vantan och mat. Sen filmade de lite till. Tanveer berattde att skadisen var jattekand, hela hans familj var bollywoodstars och politiker. Det ar nog darfor han inte komme ihag sina lines, for att han aldrig har ovat. Sanjay Dutt heter han, jag googlade precis honom och han verkar faktiskt jattekand. Jag trodde att Tanveer ljog. Nar dagen val var over tog jag en buss med de andra turisterna tillbaks till colaba. Jag fick 500rupees och mat for jobbet. Precis nar jag klev ur bussen kom en annan man fram och ville casta mig till en annan film, han sa att han behovde en tjej som jag, l[ng, som kan spela flickvannen till en skadis. Jag skulle fa 3000rs per dag. Det ar ganska bra betalt men enligt en local bl[ser de mig,. De sager att producenterna tjanar kanske 100 000 rs pa mig. Jag vet inte om det ar sant och jag vet inte om jag ska g;ra filmen. Vi far se nar jag kommer tillbaka till mumbai. Skulle verkligen inte ha nat emot att hangla med typ Sharukh Khan.. mmm.



Var slut efter dagen men gick och at, innan jag tog en taxi till Nerul och min cochsurfing-vard Vahishta. Kom dit ganska sent och blev ratt forvanad. Trodde att det bara var jag som skulle bo dar men nar jag kom dit var det redan fyra turister dar och Vahishta var pa vag for att hamta en fjarde fran flygplatsen - Jessica fran frankrike. De andra var Lorena och Sascha - ett tyskt par. Scott fran kanada och Marie fran franrike som har gjort en helt fantastisk resa som jag inte orkar beskriva nu. Jag ar glad att de bodde dar, finns det hjarterum finns det stjarterum och vi hade mycket kul tillsammans. Forsta natten satt vi bara och pratade och drack rom och cola intill smatimmarna. Nu hungrar jag ihjal sa jag ska ga ner till stranden och ata nagot smarrigt. See u.

2 kommentarer:

  1. Hahaha... skulle vilja se dig i skönheten o odjuretklänningen ;-))

    SvaraRadera
  2. åh det låter som en film jag sett "what ever lola wants". underbart, den får du se när du kommer hem. så Får vio se om din framtid slutar som skådis i indien, you never know?
    Fett cooolt!
    Du har säkert så mycket mert balla saker att berätta om! se fram emot ne middag och höra din rese-story!!
    puss

    SvaraRadera