tisdag 15 juni 2010

Ett livstecken

Ja, jag vet. Respiratorn har börjat pipa här. Tänkte bara kika in för att stabilisera det kritiska läget, det har hänt så mycket sen sist. Jag orkar inte skriva om det nu men snart tänkte jag dra igång min "Om en vän-serie", det ska bli kul så hang on in there. I morse skolkade jag och åt fruktsallad till frukost. Har inte lyssnat på Oskar Linnros debutskiva "Vilja bli" så himla mycket än kanske bara två gånger, men tror vi kommer vara kompisar i sommar. Vad jag gillar mest hittills är raden "Låt mig ta dig till Rissne baby" från låten "Debut". Den handlar om att bli av med oskulden, killen kanske lite mer ivrig. I övertalningsprocessen så sjunger han "de andra nollorna har kysst dig baby, men du vill göra det på riktigt baby, låt mig ta dig till Rissne baby". Man brukar ju annars ta någon till himlen men tonårs-Linnros uppväxt i Sundbyberg nöjer sig med Rissne. Det är jättekul. Gillar också att han inleder "Annie Hall" med "Om du vore mer som mig, skulle jag gå ner på dig". Oväntat att sjunga rakt om sex på svenska. Och det handlar ju egentligen inte bara om sex. Det är ju bara en viktig biroll, precis som i livet.

1 kommentar: