lördag 6 november 2010

Dag 3

Jag somnade sent men sov som en stock. Tva dygn utan somn tar ut sin ratt, nar jag vaknade hade jag dreglat over hela kudden. Nar jag checkade ut sa mannen i receptionen att han hade forsokt ringa mig tio ganger. Jag horde ingenting. Bytte hotell till YWCA. Ganska dyrt, nastan 400 for ett singelrum men med ac, badrum och en liten balkong. Det var fint och valskott. Sov lite till innan jag antligen vaknade till liv, drack lite ol och at billig mat pa gokul bar. Det kandes som ett gansgsterstalle. Sen hangde jag lite med en indier (som nagra dagar senare sa att han alskar mig) som jobbar i en shop och sen gick jag p[ bio. Sag en hindifilm som jag inte kommer ihag namnet pa. Den var sadar. Pa vagen ut blev jag uppplockad av en dubaisk indier i 35arsaldern. Han var ful som ett troll men artig och korrekt och jag ville se Leopolds bar sa vi gick dit och drack ol. Efter ol. Efter ol. Sen lite barhopping innan han foljde mig till mitt hotell. Och forsokte folja med saklart men det fick han inte. Jag fragade om han hade familj, han sa nej men att han hade en flickvan en g[ng. Hon dog i en flygkrasch. Hate to say I told so. Flygplan -farliga!

Leopolds ar forovrigt inget sarskilt, men jag laste Shantaram precis innan jag akte och var darfor valdigt ivrig att komma dit. Ni som last den vet att det ar lite av en institution. Leopolds ar forovrigt ocksa ett av de stallen som utsattes for de stora terroristattackerna och nar jag satt vid ett av borden sag jag sprickor i glaset bredvid mig och insag att de mynnade ut i ett skotthal. Det var precis i perfekt hojd for min skalle sa hade attackerna varit dar och da hade jag definitivt strykt med. Men som ni marker slapp jag ju det. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar