måndag 8 november 2010

Dag 5

Vaknade vid ett och tog en autorickshaw med de andra till ett stort kopcentrum i Vashi. Vahishta skulle kopa grejer till ett halloween-party som skulle aga rum i hans lagga senare under kvallen (mannen ar full av overraskningar!) och vi andra ville mest kolla runt lite. Jag och Jessica tog taget till CST och sodra mumbai. CST ar Mumbais stora fina centralstation som tidigare hette Victoria Terminus. Det var ocksa ett av stallena som utsattes for terrordad (om vi nu ska fortsatta tjata om de satans terroristerna). Darifran tog vi en taxi till Churchgate eftersom jag ville kopa min tagbiljett till Goa och hon sin till Dehli. Att kopa tagbiljett ar ganska krangligt i Indien ifall man inte har ett val utvecklat sinne for att forsta deras hemsidor, men vid vissa stationer har de en sa kallad tourist quote dar de sparar biljetter till turister. Val dar mer vantan. Forst ko for att fa blanketten man maste fylla i och sen ko for att lamna over blanketten osv. Marie han hinna ifatt oss och hon bokade samma tag till goa som mig. Sen promenxiade vi lite bortat Marine Drive och at lunch pa Pizzeria. Lite dyrare och mer riktad till medelklassen en de stallen jag atit tidigare men jattegod pizza. Jag tog en med indiska kryddor och Palak Paneer. Dricka till det Sweet Lime. Ni som har sett Darjeeling Limited kan forsta why. Sen promenerade vi lite till langst marine drive och sen akte vi hem. Marine Drive ar en strandpromenad i sodra mumbai aven kallat lovers point eller nagot liknande, eftersom alla par samlas dar och tittar pa solnedgangen. Promenaden var kantad av kara par. Sweet.

Pa kvallen var Vahishtas fest. De flesta var utkladda och det hela kandes ganska amerikanskt. Men det var trevligt och blev som vanligt sent. De flesta som var dar var runt 25, och manga av dem par. Jag blev ratt forvanad nar jag fick veta att de som var par faktiskt var gifta. Nastan allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar